لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
یوونتوس محتاط برابر سویا به مشکل خورد

یوونتوس محتاط برابر سویا به مشکل خورد

قرار بود یوونتوس شروعش در لیگ قهرمانان مقتدرانه باشد، اما در عوض آنها برای برتری برابر سویایی که برای فداکاری و دفاع قدرتمندانه آماده شده بود، 0‐0 مساوی کرده بود.

 

ماسیمیلیانو آلگری به جای اینکه تیمی پر از بازیکنان سرعتی و خلاق جمع کند، به ترکیبی محتاطانه تکیه کرد و مهاجمانش را از توپرسانی و داشتن موقعیت گل محروم نمود. در حالیکه سویا تمام تمرکزش را روی خراب کردن بازی یوونتوس گذاشته بود، به خصوص در مرکز زمین و در نتیجه یوونتوس نمی توانست از زیر فشار سویا بیرون بیاید. در نهایت تغییراتی انجام شد، اما موقعیت سوزی وحشتناک یوونتوس و در کنارش دفاع قدرتمند سویا باعث تساوی بدون گل شد.

 

نکات مثبت:

 

به سختی می توان نکته ی مثبتی پیدا کر د، اما با توجه به انتخاب های محتاطانه ی الگری در ترکیب اولیه، یوونتوس باز هم توانست موقعیت گلزنی ایجاد کند و می توانست برنده ی بازی باشد. متاسفانه، جای پیشرت زیادی برای ضربه های نهایی بازیکنان هست.

 

نکات منفی:

 

چند نکته وجود دارد، اول از همه عدم توانایی در حفظ دقت پاسکاری زیر پرس شدید، آنها به راحتی مالکیت توپ را از دست می دادند و نمی توانستند حفظ توپ کنند و یا پاس های رو به جلو صحیح ارسال نمایند چرا که حریفشان مداوم با پرس در بالای زمین و انجام تکل های پیاپی دست به بازی تخریبی می زد. بیانکونری باید بداند چطور پرس حریفش را دور بزند، وحشت نکند و زیر فشار تصمیمات بهتری اتخاذ کند.

 

نمره ی مربی: 4

 

او در اتخاذ ترکیب ابتدایی بیش از حد محتاط بود، اوالکس ساندرو و میرالم پیانیچ را رو روی نیمکت گذاشت و تیم را هم از سرعت و هم خلاقیت محروم کرد. خط میانی که نمی دانست چه کند مهاجمان را تنها گذاشت و پائولو دیبالا مجبور بود که بارها و بارها برای بازی سازی به وسط زمین بیاید. الگری در نهایت تعویض های مناسب را ایجاد کرد، اما بسیار دیر بود، او تنها 20 دقیقه به بازیکنان تازه وارد اجاده داد تا به تیم مصمم سویا که یک پارچه دفاع میکرد غالب آیند. او باید از اول بهترین بازیکنان تهاجمی اش را به بازی می آورد تا بتواند نتیجه ای مثبت را تضمین کند.

 

نمرات بازیکنانی که بیشتر از 20 دقیقه در زمین بوده اند:

 

بوفون: 6

 

به ندرت به واکنشی از او نیاز شد، چرا که سویا تصمیم گرفت در تمام مدت مسابقه دفاع کند.

 

بارزالی: 6

 

می توان همواره برای انجام وظایفش به او اعتماد کرد. او به ندرت توسط حریف کلافه می شود، در دفاع به دنی آلوز کمک کرد و هر وقت توانست جلو کشید.

 

بونوچی: 5

 

با توجه به اینکه سویا از جلوی زمین به شدت پرس می کرد، نتوانست خونسردی اش را حفظ کند، او گاهی بیش از حد وحشت زده می شود.

 

کیه لینی: 6

 

تقریبا نزدیک بود مرتکب خطای پنالتی شود، کیه لینه به خواکین کره ا اجازه داد که او را دریبل کند و حتی نزدیک بود گل بزند. به غیر از این، او چندین تکل خوش موقع انجام داد به شکلی موثر در حملات شرکت کرد..

 

دنی آلوز: 7

 

به طور خاص در نیمه ی دوم عالی بود، او توانست به شدت در حملات شرکت کند، دو به تیمش روزنه ای برای حمله ارائه کند. او همواره به خوبی جاگیری کرد و چندین پاس و سانتر دقیق برای هم تیمی هایش فراهم نمود.

 

اورا: 6

 

به خوبی نفوذ کرد، از تجربه و هوشش برای ان کار استفاده نمود. او همواره برای کمک به دفاع و برگشت به باکس خودی آماده بود. با این حال او فاقد انرژی لازم برای تسلط بر سمت چپ زمین به روشی که ساندرو می تواند انجام دهد می باشد.

 

خدیرا: 6

 

اگر این هافبک تمام کنندگی عالی ای داشت، غیرقابل جایگزین می شد. او همواره خوب جاگیری می کند و فرارهایش بی نقص است. خدیرا احتمالا باهوش ترین بازیکن زمین بود، فقط ای کاش می دانست چطور انهمه موقعیت 100٪ را به خوبی استفاده کند. او باید این بعد بازی اش را بهتر کند.

 

لمینا: 6

 

او مستعد است و ایده های درستی دارد، اما نتوانست خونسردی اش را حفظ کند و جندبار مالکیت توپ را در مناطقی خطرناک ازدست می داد، باید روی دقت و حفظ آرامشش کار کند.

 

آساموا: 6

 

همواره برای شرکت در حمله و بازگشت برای کمک به دفاع با جنگندگی خود مفید واقع می شود. اما برای نقشی که در زمین به او سپرده شده به اندازه ی کافی تکنیکی نیست.

 

دیبالا: 6

 

در جاهایی که باید بی رحم باشد، زیادی مهربان می شود، او برابر تیمی قرار گرفت که فیزیکی بازی می کرد، یوونتوس باید به سرعت توپ را به گردش در می آورد و پاسکاری می نمود. دیبالا اغلب بیش از حد معطل می کرد و توپ را در نهایت لو می داد، اما در هر صورت او جرقه ی خلاق تیم بود.

 

ایگوایین: 6

 

فرصت زیبایی داشت تا بازی را ببرد و باید در آ موقعیت بهتر کار می کرد. به غیر از آن این بازیکن آرژانتینی سخت تلاش کرد تا تیم را به جلو براند، اما تیم مقابل به خوبی دفاع کرد.

 

تعویض ها:

 

پیانیچ: 7

 

باید از اول بازی می کرد، او به سرعت به تیم خلاقیتی که فاقدش بود را اضافه نمود و پاس های رو به جلویی که لازم داشتند ارسال کرد.

 

ساندرو: 7

 

در حالیکه سویا تمرکزش را روی دفاع در مناطق مرکزی گذاشته بود، ساندرو در سمت چپ آقایی کرد و نزدیک بود با یک ضربه ی سر فوق العاده دروازه را باز کند. او هم باید از ابتدا بازی می کرد.

 

پیاتسا: عجیب بود که اینقدر دیر وارد زمین شد تا تاثیرش را بگذارد.

 

 

مینا روزکی ، ESPNFC


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
نازنین راهبر
نازنین راهبر«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: